Tisdag

Mah, Dagens låtar:
Frankie J - Bring it back
Mario Winans - One question
Frankie J ft. Jeremy Greene - The one


Vaknade vid elva trött som ett sär, gick till Coop för att handla frallor till min frukost & för skoj skull så skulle jag bara se hur lite pengar jag hade på mitt konto (har typ 3 kronor gissade jag på). Sen när jag fick mitt kvitto "minneslapp" .... 1000+ kr? Överchockad blev jag. Sen visade det sig att min mamma hade lagt in 1000 kr på mitt konto igår. Aww! Så där folket har ni svaret varför jag aldrig jobbar, "mamma betalar".  Så imorgon bär det av till stan med min favorit alban Besiana & bränna lite para! Idag ska jag bara ta det lugnt ska sola solarium vid tre och sen gymma. Max N' Relaxing! xo xo

Snack of the day:

v
Hembakade Vaniljhjärtan



Godaste receptet på Vaniljhjärtan ca. 10st  (try it out)

3 dl vetemjöl
· ¾ dl potatismjöl
· ¾ dl strösocker
· 150 g smör/margarin
Vaniljkräm
· 1 dl kaffegrädde
· 1 äggula
· 2 tsk strösocker
· 1 msk maizena majsstärkelse
· 2 tsk vaniljsocker
Garnering
· Florsocker
Dessutom behövs
· 10 st. hjärtformar
Ugn 200°


Börja med vaniljkrämen!
· Vispa samman i en kastrull kaffegrädden, äggulan, strösockret och maizena majsstärkelsen. Sjud under omrörning tills krämen tjocknar. Låt kallna. Rör ner vaniljsockret.


1. Blanda vetemjöl, potatismjöl och socker i en matberedare eller för hand. Skär smöret i små tärningar. Arbeta snabbt ihop mjöl- och sockerblandningen och smöret till en smidig deg. Svep in i plastfolie och låt vila kallt 30 minuter. Kavla degen ganska tjock. Tryck ut 20 hjärtan med hjälp av form. Klä 10 formar. Fördela vaniljkrämen i dem.










2. Täck fyllningen med resten av deghjärtana och tryck till runt kanten. Ställ formarna på plåt och grädda i nedre delen av ugnen ca 15 minuter. Stjälp upp kakorna medan de fortfarande är varma. Låt kallna. Sikta över florsocker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0